جام جهانی 2022| شمارش معکوس برای شروع آتش بازی؛ ستاره سوم برازنده کدام پیراهن است؟

0:15 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۴۴۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فینال بیست و دومین دوره جام جهانی امروز (یکشنبه) از ساعت 18:30 بین 2 تیم فرانسه و آرژانتین پیگیری خواهد شد و قهرمان این دوره از مسابقات مشخص خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سرانجام پس از انتظار فراوان بیست و نهمین روز از جام جهانی 2022 فرا رسید و امروز آخرین روز از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا در قطر خواهد بود.

2 تیم آرژانتین و فرانسه پس از گذر از موانع پیش رو نهایتاً به ایستگاه پایانی رسیدند و اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان ستاره سوم را روی پیراهن کدام تیم نقش خواهد بست.

آرژانتین - فرانسه؛ نبرد حیثیتی برای کسب ستاره سوم

امشب از ساعت 18:30 آرژانتین و فرانسه در یک دیدار حساس و تماشایی به مصاف هم خواهند رفت. با اعلام فیفا؛ سیمون مارسینیاک لهستانی به همراه پاول سوکولنیکی و توماس لیستکیوویچ و توماس کویتکوفسکی (VAR)، داوران بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین آرژانتین و فرانسه خواهند بود. مارسینیاک در مرحله گروهی، بازی فرانسه دانمارک و در مرحله یک‌هشتم نهایی، دیدار آرژانتین استرالیا را قضاوت کرده بود و اکنون دیدار فرانسه - آرژانتین را سوت می‌زند. نکته جالب این است که 2 تیم حاضر در فینال با نوع قضاوت این داور لهستانی آشنا هستند.

مارسینیاک نخستین داور لهستانی است که فینال جام‌جهانی را قضاوت خواهد کرد. پیش از این ۳ مرتبه داورهای ایتالیایی، ۳ مرتبه داورهای انگلیسی، ۲ مرتبه داورهایی از برزیل، فرانسه و آرژانتین و یک مرتبه داورهای اهل آلمان‌شرقی، مراکش، مجارستان، مکزیک، شوروی، سوئد، سوئیس و بلژیک این دیدار مهم را قضاوت کرده‌اند.

نخستین دوره جام جهانی در سال 1930 که در اروگوئه برگزار شد باعث شد تا فرانسه و آرژانتین برای نخستین بار در جام جهانی مقابل هم قرار بگیرند که این بازی با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید. دومین دیدار 2 تیم در جام جهانی 1978 به میزبانی آرژانتین بود. در این دوره باز هم همانند سال 1930 فرانسه مقابل آرژانتین قرار گرفت که این بازی هم با پیروزی 2 بر یک آلبی‌سلسته به پایان رسید.

اما سومین و آخرین جدال 2 تیم در تاریخ جام جهانی مصادف شد با سال 2018 به میزبانی روسیه که فرانسه و آرژانتین با توجه به صعود از گروه خود در یک هشتم مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با برتری 4 بر 3 فرانسه همراه بود. فرانسه در آن دوره قهرمان جام جهانی شد. حال آرژانتین برای انتقام بازی دوره قبل مقابل فرانسه قرار خواهد گرفت.

ورزشگاه مدرن لوسیل میزبان فینال بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا در سال 2022 خواهد بود و شاهد جدال حساس و هیجان‌انگیز فرانسه مقابل آرژانتین خواهد بود. طراحی ورزشگاه لوسیل تقریباً کاملاً بر روی یک طرح دایره‌ای تنظیم شده‌است. شکل آن از بیرون شبیه یک کاسه بزرگ است که اشاره‌ای به ظرف سنتی خرما دارد. پس از چند سال طراحی و انجام امور مقدماتی ساخت و ساز ورزشگاه لوسیل در ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ آغاز شد پایان ساخت ورزشگاه نیز در ابتدا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود و قرار شده بود تا قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ میزبان سه بازی دوستانه نیز باشد، اما از آنجایی که مراحل تکمیل ورزشگاه به تعویق افتاد، در نهایت آغاز برگزاری مسابقات در این ورزشگاه همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی صورت گرفت.

2 تیم حاضر در فینال در ادوار مختلف جام جهانی موفق به کسب 2 قهرمانی شده‌اند. جام جهانی سال 1978 که به میزبانی آلبی‌سلسته برگزار شد؛ آرژانتینی‌ها موفق شدند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و در فینال مقابل هلند قرار بگیرند و با برتری 3 بر یک اولین ستاره را روی پیراهن خود درج کنند. دومین قهرمانی آرژانتین برمی‌گردد به سال 1986 به میزبانی مکزیک که در آن دوره آرژانتین موفق شد در فینال برابر آلمان غربی به پیروزی برسد و به این ترتیب دومین قهرمانی را به دست بیاورند.

تیم ملی فرانسه نیز طی دهه گذشته نسل طلایی را پرورش داده‌اند. خروس‌ها که شانزدهمین دوره حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند؛ تاکنون 2 بار موفق به فتح این جام شده‌اند. سال 1998 فرانسه میزبان جام جهانی شد و تیم ملی این کشور با گذر از حریفان خود به فینال رسید و موفق شد با نتیجه قاطع 3 بر صفر تیم ملی برزیل را در دیدار نهایی شکست دهد و خروس‌ها اولین ستاره را روی لوگوی خود درج کنند. دوره پیش جام جهانی در سال 2018 فرانسوی‌ها چهره‌ای پرستاره و قدرتمندی را پیدا کردند و موفق شدند در آن دوره در فینال با نتیجه 4 بر 2 برابر کرواسی غلبه کنند و دومین ستاره را روی لوگویشان ثبت کنند.

حال امروز از ساعت ۱۵:۰۰ (GMT) و ساعت ۱۸ به وقت محلی و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بار دیگر 2 تیم در فینال جام جهانی قرار گرفته‌اند و برای نخستین بار در این مرحله برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. آرژانتین ششمین فینال خود را تجربه می‌کند و در سوی مقابل فرانسه چهارمین فینالش را تجربه می‌کند و باید منتظر ماند و دید چه تیمی در پایان مسابقه ستاره سوم را روی لوگوی پیراهنش نصب خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *